Floor
Zij heeft een open levensinstelling. Ze bekijkt de wereld vanuit wat ze (nog) wel kan, komt er liever openlijk voor uit dat ze een gehoorbeperking heeft, laat aan onbekenden relatief snel haar (in opvallende kleur) gehoorapparaten zien, gaat het gesprek aan en helpt de ander met tips hoe haar het beste te kunnen bereiken. Met die open houding stapt ze uit de schaduw waar nog best veel slechthorenden onterecht in staan. Hoewel ze nog jong is, is ze ons voorbeeld, eigenlijk willen we allemaal een beetje Floor zijn. Eigenlijk zijn we dat ook allemaal (een beetje). Daarom is Floor (met de connotatie OOR) ons voorbeeld, ons rolmodel, dat dichtbij ons staat en letterlijk bij jou om de hoek kan wonen. Man, vrouw, jong of wat ouder. Floor is 1 van de velen (er zijn in Nederland tenminste 1,5 miljoen mensen slechthorend en dit aantal stijgt nog steeds). Floor kan overal zijn!

Floor kan overal zijn !

Stichting Floor
Wij maken slechthorenden zichtbaar. Gaat op een open en positieve manier de communicatie aan. Door tips te geven hoe een slechthorende het beste te bereiken, door (goede) ervaringen te delen. Daarmee wil Stichting Floor meer dan (alleen) begrip bereiken. Stichting Floor gaat uit van wat je kunt en niet wat je beperkingen zijn.

De ervaringen delen we met elkaar, met de samenleving. Want met 1,5 miljoen Nederlanders met een slechthorende diagnose, kent iedereen wel een slechthorende. Op school, op het werk, op de sportclub en binnen de familie.

Wat doet Stichting Floor zoal?
Deze ervaringen delen we op een laagdrempelige en deelbare manier. Denk daarbij aan korte filmpjes. Maar binnenkort ook een spreekbeurt-pakket. Samen met deze ervaringen gaat Stichting Floor ook de communicatie aan met beleidsmakers. Omdat we niet zonder elkaar kunnen. Omdat we niet in beperkingen maar juist in kansen denken en werken. Daarom geloven wij in onbeperkt meedoen.